A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Центр професійного розвитку педагогічних працівників" Іванівської сільської ради

Практичний семінар професійної спільноти вчителів української мови та літератури

Дата: 15.04.2024 12:12
Кількість переглядів: 40

                              «Не думки потрібно вивчати, а вчитись думати»

                                                                                                                   І. Кант

Завданням учителя є розвиток в учня такого типу мислення, який забезпечить йому можливість адекватно оцінювати нові обставини, формувати стратегію подолання перешкод, уможливлюватиме пристосування випускника до нових, часом непередбачуваних, ситуацій.   І тому сьогодні  в суспільстві визначальним є вміння критично мислити.

Визначень критичного мислення є багато. Насамперед, це: самостійність суджень, логічність висновків, чітка аргументованість міркувань,  уміння зіставляти, порівнювати, аналізувати, дискутувати, повага до поглядів опонентів, відкритість до сприйняття альтернативних думок, здатність генерувати нові ідеї, аналізувати процес мислення з метою його вдосконалення.

11 квітня 2024 року на базі КУ «ЦПРПП» Іванівської сільської ради відбувся практичний семінар професійної спільноти вчителів української мови та літератури на тему: «Використання технології критичного мислення на уроках української мови та літератури».

Вчитель української мови та літератури ліцею с. Іванів Дубовик Олена Михайлівна виступила з презентацією: «Розвиток критичного мислення на уроках  української мови і літератури в умовах компетентнісного навчання». Вона наголосила, що критичне мислення є досить складним, але й невід'ємним  процесом творчого становлення особистості. Це найактуальніший процес демократизації системи освіти. Таким чином, Олена Михайлівна зробила висновок, що здатність критично мислити є навичкою, яку треба формувати, розвивати в навчальному середовищі.

«Багато залежить від педагога, наскільки він забезпечив необхідні умови для розвитку критичного мислення. Але відповідальність за власне навчання та застосування критичного мислення, врешті, лежить на самих учнях. Середовище, створене викладачем на уроці, має надавати необхідні умови для критичного мислення, але мислити мають самі учні» - саме такими словами розпочала свій виступ вчитель української мови та літератури ліцею с. Гущинці Липова Людмила Михайлівна. Педагогиня поділилася своїм досвідом роботи, запропонувала скористатися добіркою ефективних прийомів, підготовлених нею, які допоможуть формувати навички критичного мислення у школярів.

Людмила Михайлівна наголосила, що їй приємно бачити в очах своїх учнів відблиск несподіваної думки і радість пізнання, здивування від власної імпровізації та творчості, що кожний урок для неї – це надія на маленьке відкриття в результаті щиросердного єднання з дітьми.

Семінар пройшов у вигляді практикуму, на якому вчителі працювали в групах, виконували різні завдання, побудовані на основі критичного мислення.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень